ساخت کاراکتر سهبعدی: از مدلسازی تا ریگ کردن

دوره های Udemy
- 4.9 امتیاز (5,254)
- 03:01:54
- تعداد بازدید 1
- 12 ویدئو آموزشی

✅ سرفصل و جزئیات آموزش
یاد بگیرید چگونه کاراکترهای سهبعدی دقیق را از ابتدا بسازید؛ و به مدلسازی، تکسچرینگ، ریگ کردن و رندرینگ با استفاده از بلندر تسلط پیدا کنید.
آنچه یاد خواهید گرفت:
- یک کاراکتر سهبعدی از صفر در بلندر بسازید.
- ساخت ویژگیهای کاراکتر با کیفیت بالا و اصلاح آناتومی
- اعمال تکسچرها و نقاشی دستی جزئیات دقیق در Substance Painter
- رندر کاراکترهای کاملاً متحرک و pose شده، آماده برای بازیها یا پرتفولیوها
پیش نیازهای دوره
- نیازی به تجربه قبلی در مدلسازی یا تکسچرینگ سهبعدی نیست. این دوره برای تازهکارها مناسب است!
- یک کامپیوتر که قادر به اجرای Blender و Substance Painter باشد.
توضیحات دوره
در این دوره جامع مدلسازی برای مبتدیان، یاد خواهید گرفت که چگونه یک کاراکتر سهبعدی کاملاً حرفهای را از صفر؛ با استفاده از Blender برای مدلسازی، Substance Painter برای تکسچرینگ، و Mixamo برای ریگ کردن خلق کنید. چه یک تازهکار باشید و چه بخواهید مهارتهای خود را بهبود دهید، این دوره شما را گامبهگام در تمام مراحل ساخت کاراکتر، از مدلسازی تا رندرینگ، با ساختاری ساده و قابلفهم راهنمایی میکند.
ما ابتدا بر روی ابزارها و مهارتهای ضروری تمرکز خواهیم کرد. شما با Blender برای مدلسازی، Substance Painter برای تکسچرینگ، و Mixamo برای ریگ کردن آشنا میشوید تا پایهای محکم برای شروع ساخت کاراکتر خود داشته باشید. سپس، به سراغ ایجاد یک Blockout پایه برای کاراکتر خود میرویم تا فرم و تناسبهای اولیه را مشخص کنیم. این مرحله، اساس افزودن جزئیات بیشتر در مراحل بعدی خواهد بود.
در مرحله بعد، یاد خواهید گرفت که چگونه لباسها و اکسسوریهایی طراحی کنید که به کاراکتر شما عمق و شخصیت ببخشد. سپس با ورود به مرحله جزئیات با رزولوشن بالا، روی اصلاح آناتومی و افزودن ویژگیهای دقیق تمرکز میکنیم تا به یک مدل حرفهای و پالایششده دست یابید. ساخت موهای کاراکتر مرحله بعدی است: ابتدا فرمهای پایه را میسازید و سپس جزئیات نهایی را اضافه میکنید تا موها پویا و واقعگرا به نظر برسند. همچنین به تسلط کامل به UV مپینگ خواهید رسید، که به شما امکان میدهد مدل خود را بدون اعوجاج برای مرحله تکسچرینگ آماده کنید.
پس از تکمیل UV مپ، کاراکتر خود را به Substance Painter منتقل میکنید تا تکسچرینگ شود. در این مرحله، با اعمال رنگها، متریالها و جزئیات دقیق، کاراکتر شما جان میگیرد. پس از پالایش تکسچرها با نقاشی دستی، آنها را به Blender ایمپورت میکنید تا شیدرها را راهاندازی کرده و رندرهای تست را اجرا کنید، و اطمینان حاصل کنید که مواد در صحنه نهایی عالی به نظر میرسند. برای تکمیل دوره، کاراکتر خود را در Mixamo ریگ میکنید، پوزهای پویا اعمال میکنید و در نهایت با یک رندر حرفهای در Blender کار را به پایان میرسانید. در پایان این دوره، شما یک کاراکتر باکیفیت و کاملًا ریگشده خواهید داشت که آماده استفاده در انیمیشن، بازیها یا پرتفولیوی شما است.
این دوره شما را با دانش و مهارتهای عملی لازم برای خلق کاراکترهای سهبعدی حرفهای مجهز میکند و توانایی شما را در مدلسازی به سطح جدیدی ارتقا میدهد.
این دوره برای چه کسانی مناسب است؟
- این دوره مناسب هنرمندان سهبعدی مشتاق، توسعهدهندگان بازی و انیماتورهایی است که میخواهند ساخت کاراکتر را از صفر با استفاده از بلندر یاد بگیرند.
ساخت کاراکتر سهبعدی: از مدلسازی تا ریگ کردن
مشخصات آموزش
ساخت کاراکتر سهبعدی: از مدلسازی تا ریگ کردن
- سطح دوره:مقدماتی
- تعداد درس:12
- مدت زمان :03:01:54
- حجم :2.93GB
- زبان:دوبله زبان فارسی
- دوره آموزشی: دوره های Udemy
- تعداد بازدید: 1